Anand Deverakonda ile röportaj: “Sinema ruhu etkiliyor ama sansür çözüm değil”

Anand Deverakonda şu anda “kendinden emin ve heyecanlı ama aynı zamanda gergin” hissediyor. Aktör, ilk kez sahneye çıkan Uday Shetty'nin yönettiği yeni filmi Gam Gam Ganesha'nın tanıtımını yapmakla meşgul. Anand, 2024'teki bir sonraki filmi Duet'in çekimleriyle meşguldü, kardeşi Vijay Deverakonda ve bazı arkadaşlarıyla Vietnam'da tatil yapıyor ve büyük hayaller kuruyordu. (Ayrıca Okuyun: Vijay Deverakonda: Anand ve ben kız arkadaşlarımıza şakalar yaptık çünkü sesimiz aynı)


Anand Deverakonda, yakında çıkacak filmi Gam Gam Ganesha ve daha fazlası hakkında konuşuyor.

“Baby (2023) çıktığından beri çılgın bir yolculuktu ve büyük bir hit oldu. Artık bir sanatçı olarak tanındığım ve insanların benden beklentileri olduğu için, kararlarımda dikkatli olmam gerektiğini hissediyorum” diyor aktör, Hindustan Times'a verdiği röportajda. Alıntılar.

Yalnızca HT Uygulamasından en son Hindistan Genel Seçim haberlerine özel erişim elde edin. Şimdi İndirin! Şimdi İndirin!
“Komşu çocuğu rolünden uzaklaşmak istedim”


Anand'ın Dorasaani'deki (2019) kariyerine bakıldığında, onun yumuşak dilli komşu çocuğunun varyasyonlarında başarılı olduğu görülüyor. Ancak Gam Gam Ganesha'daki hırsız rolü, bundan uzaklaşmak için bilinçli bir karardır. “Daha önce hiç bu tür bir karaktere kalkışmamıştım. Gürültülü, konuşuyor, yürüyor ve oynadığım rollerden farklı görünüyor. Bu çok abartılı ve ben de bir aktör olarak bunu keşfetmek istedim” diye açıklıyor.

Anand Deverakonda, Gam Gam Ganesha ile yeni bir türü keşfetmeyi anlatıyor,

Anand Deverakonda, Gam Gam Ganesha ile yeni bir türü keşfetmeyi anlatıyor,

Anand, filmle suç komedisi ile yeni bir türü de keşfettiğini ekliyor: “Daha önce Middle Class Melodies (2020) ve Pushpaka Vimanam'da (2021) komediler yapmıştım ama bu farklıydı. Uday'ın mizah anlayışı Nelson Dilipkumar'ın (Kolamaavu Kokila)ki kadar çılgındır. Kiss Kiss Bang Bang (2005), The Nice Guys (2016), Swamy Ra Ra (2013), Agent Sai Srinivasa Athreya (2019) ve Run Raja Run (2014) gibi filmleri izlemekten keyif alıyorum. Bu benim türü keşfetme şansımdı.”



“Vijay rol için kas geliştirmemde bana yardımcı oldu”


Aslında rol diğerlerinden o kadar farklı ki, Anand kendi deyimiyle şişmanladı ve “bir miktar kas kütlesi kazandı”. Bunu düzeltmek için kardeşinin yardımına başvurdu. “Ben spor yapan biriyim, spor salonunda antrenman yapmayan biriyim. Ancak iki yıldır düzenli olarak egzersiz yapıyorum, sağlıklı besleniyorum ve kuvvet antrenmanına, esnekliğe ve hareketliliğe, karın kaslarıma ve kaslarıma odaklanıyorum” diyor Anand.

Anand Deverakonda, Vijay Deverakonda'nın antrenmandaki yardımını anlatıyor.

Anand Deverakonda, Vijay Deverakonda'nın antrenmandaki yardımını anlatıyor.

Doğruyu yapma konusunda o kadar gergindi ki kardeşinden yardım istemesi gerektiğini biliyordu. “Vijay bunu o kadar uzun zamandır yapıyor ki, ben de onu rahatsız ediyor ve ona sorular soruyordum. İlk başta çok gergindim ama o güldü ve benden doğru olanı yapmamı istedi. Ne yemem gerektiğinden hangi egzersizleri yapmam gerektiğine kadar kas geliştirmemde bana çok yardımcı oldu. Son bir-iki yıldır her konuda onun yardımını aldım” diye ekliyor.

“Sorumluluk almalıyız ama insanları sansürlememeliyiz”


Ve son zamanlarda Anand, konu antrenman olduğunda sadece kardeşinin izinden gitmiyor. Vijay, ister Arjun Reddy (2017) ister son filmi The Family Star (2024) olsun, insanları konuşturan filmler yapma konusunda acemi değil. Anand'ın Bebeği büyük bir hit oldu ancak rol arkadaşı Vaishnavi Chaitanya'nın karakterini, hayattaki daha iyi şeylere kolayca kur yapan bir kız olarak tasvir etme şekli nedeniyle kutuplaştırıcı görüşler topladı.

“Bebek'i düşündüğümde sırf iyi bir şey yaptığımızı bildiğim için gurur duyduğumu hatırlıyorum. Ancak film vizyona girdiğinde bunaltıcıydı çünkü film hakkında çok fazla konuşma yapıldı, Arjun Reddy için de durum aynıydı” diyor. Anand'ın bazı meslektaşlarının inandığı gibi sinemanın “sadece eğlence” olması gerektiğine inanıp inanmadığı sorulduğunda şöyle diyor: “Hayır, sinemanın kültürü ve günlük davranışları şekillendirebileceğine inanıyorum. Bunu inkar etmeyeceğim.”

Anand Deverakonda sinema ve sansür üzerine.

Anand Deverakonda sinema ve sansür üzerine.

Eklemeden önce düşünüyor: “Ama sinema hayattan yararlanır ve hayat sinema tarafından ilerletilir. Joker'i (2019) sevdim ama silahlı şiddetin yaygın olduğu ABD'de böyle bir film yapmak. Bu, yapımcının (Todd Phillips) sorumsuzluğunu mu gösteriyor? Bir oyuncu olarak sosyal sorumluluk sahibi olduğumu biliyorum ve sansürün zincirleme reaksiyonlara yol açabileceğini de biliyorum. Bu yüzden durumun bundan çok daha karmaşık olduğunu düşünüyorum.”

“Tiyatroların tükendiğine inanmak karamsarlıktır”


Bunlar Anand'ın sık sık düşündüğü şeyler. Örneğin, herkes Telangana'daki ve Andhra Pradesh'in bazı bölgelerindeki sinemaların yaz aylarında kapanmasının nedeninin filmlerin vizyona girmemesinin ötesinde bir şey olduğuna inanıyor. “Bizim de sinemamız var (AVD Sinemaları) onların acısını anlıyorum. Bir aktör olarak bile, geçici de olsa sinemaların kapanması oldukça endişe verici. Ancak sinemaların yok olacağını düşünmek karamsarlık olur” diyor.

Anand Deverakonda, Tollywood'daki yaz filmlerinin berbat durumunu anlatıyor.

Anand Deverakonda, Tollywood'daki yaz filmlerinin berbat durumunu anlatıyor.

Anand, mevcut durumun her şeyden çok koordinasyon eksikliğinden kaynaklandığına inanıyor. “Yaz aylarında her yıl yeni çıkan büyük filmleri iyi, orta sınıf ve küçük filmlerle renklendirdik. Ama bu sene bunu başarmış gibiyiz. Çünkü açık olmak gerekirse Virupaksha, Baby, Samajavaragamana ve HanuMan gibi filmler izleyicilerin sinemalara iyi filmler için geldiğini kanıtladı, sadece daha fazlasına ihtiyacımız var” diye ekliyor ve bu yılın büyük vizyona giren filmlerinin ( Kalki 2898 AD, Pushpa: Kural ve Devara: Bölüm 1) insanları sinemalara geri getirecek.