Kalp Hırsızı
Member
Gaami İncelemesi: Başrollerde Vishwak Sen, Chandini Chowdary, Abhinaya, Harika Pedda ve Mohammed Samad'ın (Tumbbad'dan) oynadığı destansı bir macera draması olan Vidyadhar Kagita'nın Gaami'si yıllardır geliştirilme aşamasındadır. Üç öykülü antoloji, ne kadar ayaklar altına alınmaya çalışılırsa çalışılsın, insan ruhunun zaferini araştırıyor. Daha sonra Karthik Sabareesh'in yapımcılığını üstlendiği bu kitlesel fonlu film kusurlu olsa da bu girişim cesurca. (Ayrıca Okuyun: Vishwak Sen, Arjun'la olan kavgasını anlatıyor: 'Sinemacı bir aileden gelseydim bu olmazdı.')
Gaami İncelemesi: Vishwak Sen bu hayatta kalma draması antolojisinde bir Aghora'yı canlandırıyor
Gaami'nin hikayesi
Shankar (Vishwak), gizemli bir geçmişe sahip, münzevi bir Aghora'dır. İnsan dokunuşunu deneyimlediğinde vücudu sarsılıyor ve maviye dönüyor, bu da etrafındakilerin Lord Shiva'nın onu lanetlediğine inanmasına neden oluyor. Himalayalar'da mucizevi bir tedavi için Haridwar'dan ayrılmak zorunda kalan Dr. Jahnavi (Chandini), dağları geçmesine yardım etmesi karşılığında onu içeri alacak. Bu hain yolculuğa çıkmak için kendi nedenleri var. Başka bir yerde, Hindistan'ın güneyinde, Durga (Abhinaya) adında bir devadasi yıllar sonra kızı Uma'nın (Harika) yanına döner, ancak özgürlüğü çok geçmeden tehdit altındadır. CT-333 (Samad), Çinhindi sınırındaki distopik bir insan deney tesisinden Shawshank Redemption tarzı bir kaçış girişiminde bulunuyor.
Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.
Gaami incelemesi
İlk film yapımcısı olarak Vidyadhar'ın, Telugu sinemasının şimdiye kadar keşfetmeye cesaret ettiği sınırların kesinlikle ötesine geçen büyük hayalleri var. Filmin bütçesi ve uygulanışı her zaman beklentileri karşılamayabilir ancak fikir ve kalbi ortadadır. Gaami güzel başlıyor: Vidyadhar sizi Shankar, Durga, Uma ve CT-333 dünyalarına sürüklüyor. Naresh Kumaran'ın müziği, görselleri bunaltmadan karakterlerin duygularını zenginleştiriyor. Ancak yönetmen bir adım daha ileri gidip sizi bu dünyanın dışına çıkaracak sinematik özgürlükleri kullandığında film bocalıyor. En az iki ya da üç kez dikkatiniz dağılıyor; sadece görsel efektler yüzünden değil, aynı zamanda karakterler başka hiçbir dünyada yaşayacakları kadere maruz kalmadıkları için.
İşlenen konular
Çok fazla detay vermeden Gaami'nin hikaye için önemli olan bazı temaları ele aldığını söyleyebiliriz. CT-333'ün hikayelerinin yanı sıra Shankar, Durga ve Uma'nın da üç başlıkta gösterilmesi, bunların nasıl kesişeceğini merak ettiriyor. Vidyadhar vaaz vermeden bilim ve din konularıyla ilgileniyor. Doğru koşullar altında her ikisinin de insanlığa nasıl baskı uygulayabileceğini gösteriyor. Her ikisi de bir kişinin ruhuna nasıl eşit derecede zarar verebilir? Lord Shiva'nın Ardha Narishwar olduğu teması hikayenin ilerleyen kısımlarında da güzel bir şekilde ele alınıyor ve bir karakterin cinsiyet ikilileri çok fazla yaygara olmadan açıklanıyor. Ama her şeyden önce Gaami, yalnızca affetmeyen doğadan değil, aynı zamanda kişinin içselleştirdiği travmalardan da hayatta kalmayı konu alıyor. Yalnızlık nasıl da en büyük lanettir.
Ne bir hayal kırıklığı
Gaami bu üç hikayede pek çok şeyi tanıtıyor olsa da herkesi yeterince ödüllendirmek yeterli zaman almıyor. Shankar'ın hikayesinde belirli karakterlerin ölmesi veya en azından ağır şekilde yaralanması gerektiğini biliyorsunuz. Ama yine de, gerçek Tollywood tarzında, canlı ve etkili bir şekilde ortaya çıkıyorlar. Vidyadhar ayrıca Shankar'ın geçmişiyle ilgili büyük gerçeği ortaya çıkarmak için yeterince zaman ayırıyor ancak seyircinin beklediği hain yolculuğun son ayağına gerektiği gibi girmiyor. Belli bir noktadan sonra Uma ve CT-333'ün hikayeleri Shankar ve Jahnavi'nin hikayelerini gölgede bırakmaya başlar. Filmin uzunluğu ve temposu bazıları için eleştiri konusu olabilir ama hikaye açısından gerekli gibi görünüyor.
Gaami İncelemesi: Vishwak Sen ve Chandini Chowdary mucizevi bir tedavi arıyor
Nihayet…
Doğru koşullar göz önüne alındığında Gaami, olduğundan çok daha fazlası olabilirdi. Ana hikayenin potansiyeli olmasına rağmen filmdeki bazı karakterlerin hikayelerinin diğer mücadeleleri anlamsız göstermesi talihsiz bir durum. Shankar aynı zamanda bağ kurulması zor bir karakter. Onunla empati kurabilirsiniz ama durumunu sonuna kadar tam olarak anlayamazsınız. Jahnavi'nin rolü kesinlikle daha iyi yazılmalıydı. Ancak Vidyadhar hayal kurmaya cesaret eder ve bunun sonucu Gaami olur. Filmin kalbi doğru yerde. Yeni çağ film yapımcılarının denemeye cesaret edebileceğine dair umut var. Bunun için teşekkürler.
Eğlence! Eğlence! Eğlence!
Takip etmek için tıklayın WhatsApp kanalı
Günlük dedikodu, film, program ve ünlü güncelleme dozunuz tek bir yerde
Gaami İncelemesi: Vishwak Sen bu hayatta kalma draması antolojisinde bir Aghora'yı canlandırıyor
Gaami'nin hikayesi
Shankar (Vishwak), gizemli bir geçmişe sahip, münzevi bir Aghora'dır. İnsan dokunuşunu deneyimlediğinde vücudu sarsılıyor ve maviye dönüyor, bu da etrafındakilerin Lord Shiva'nın onu lanetlediğine inanmasına neden oluyor. Himalayalar'da mucizevi bir tedavi için Haridwar'dan ayrılmak zorunda kalan Dr. Jahnavi (Chandini), dağları geçmesine yardım etmesi karşılığında onu içeri alacak. Bu hain yolculuğa çıkmak için kendi nedenleri var. Başka bir yerde, Hindistan'ın güneyinde, Durga (Abhinaya) adında bir devadasi yıllar sonra kızı Uma'nın (Harika) yanına döner, ancak özgürlüğü çok geçmeden tehdit altındadır. CT-333 (Samad), Çinhindi sınırındaki distopik bir insan deney tesisinden Shawshank Redemption tarzı bir kaçış girişiminde bulunuyor.
Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.
Gaami incelemesi
İlk film yapımcısı olarak Vidyadhar'ın, Telugu sinemasının şimdiye kadar keşfetmeye cesaret ettiği sınırların kesinlikle ötesine geçen büyük hayalleri var. Filmin bütçesi ve uygulanışı her zaman beklentileri karşılamayabilir ancak fikir ve kalbi ortadadır. Gaami güzel başlıyor: Vidyadhar sizi Shankar, Durga, Uma ve CT-333 dünyalarına sürüklüyor. Naresh Kumaran'ın müziği, görselleri bunaltmadan karakterlerin duygularını zenginleştiriyor. Ancak yönetmen bir adım daha ileri gidip sizi bu dünyanın dışına çıkaracak sinematik özgürlükleri kullandığında film bocalıyor. En az iki ya da üç kez dikkatiniz dağılıyor; sadece görsel efektler yüzünden değil, aynı zamanda karakterler başka hiçbir dünyada yaşayacakları kadere maruz kalmadıkları için.
İşlenen konular
Çok fazla detay vermeden Gaami'nin hikaye için önemli olan bazı temaları ele aldığını söyleyebiliriz. CT-333'ün hikayelerinin yanı sıra Shankar, Durga ve Uma'nın da üç başlıkta gösterilmesi, bunların nasıl kesişeceğini merak ettiriyor. Vidyadhar vaaz vermeden bilim ve din konularıyla ilgileniyor. Doğru koşullar altında her ikisinin de insanlığa nasıl baskı uygulayabileceğini gösteriyor. Her ikisi de bir kişinin ruhuna nasıl eşit derecede zarar verebilir? Lord Shiva'nın Ardha Narishwar olduğu teması hikayenin ilerleyen kısımlarında da güzel bir şekilde ele alınıyor ve bir karakterin cinsiyet ikilileri çok fazla yaygara olmadan açıklanıyor. Ama her şeyden önce Gaami, yalnızca affetmeyen doğadan değil, aynı zamanda kişinin içselleştirdiği travmalardan da hayatta kalmayı konu alıyor. Yalnızlık nasıl da en büyük lanettir.
Ne bir hayal kırıklığı
Gaami bu üç hikayede pek çok şeyi tanıtıyor olsa da herkesi yeterince ödüllendirmek yeterli zaman almıyor. Shankar'ın hikayesinde belirli karakterlerin ölmesi veya en azından ağır şekilde yaralanması gerektiğini biliyorsunuz. Ama yine de, gerçek Tollywood tarzında, canlı ve etkili bir şekilde ortaya çıkıyorlar. Vidyadhar ayrıca Shankar'ın geçmişiyle ilgili büyük gerçeği ortaya çıkarmak için yeterince zaman ayırıyor ancak seyircinin beklediği hain yolculuğun son ayağına gerektiği gibi girmiyor. Belli bir noktadan sonra Uma ve CT-333'ün hikayeleri Shankar ve Jahnavi'nin hikayelerini gölgede bırakmaya başlar. Filmin uzunluğu ve temposu bazıları için eleştiri konusu olabilir ama hikaye açısından gerekli gibi görünüyor.
Gaami İncelemesi: Vishwak Sen ve Chandini Chowdary mucizevi bir tedavi arıyor
Nihayet…
Doğru koşullar göz önüne alındığında Gaami, olduğundan çok daha fazlası olabilirdi. Ana hikayenin potansiyeli olmasına rağmen filmdeki bazı karakterlerin hikayelerinin diğer mücadeleleri anlamsız göstermesi talihsiz bir durum. Shankar aynı zamanda bağ kurulması zor bir karakter. Onunla empati kurabilirsiniz ama durumunu sonuna kadar tam olarak anlayamazsınız. Jahnavi'nin rolü kesinlikle daha iyi yazılmalıydı. Ancak Vidyadhar hayal kurmaya cesaret eder ve bunun sonucu Gaami olur. Filmin kalbi doğru yerde. Yeni çağ film yapımcılarının denemeye cesaret edebileceğine dair umut var. Bunun için teşekkürler.
Eğlence! Eğlence! Eğlence!