Prabhas’ın Salaar Bölüm 1: Ateşkes, gecikmiş tatmin üzerine bir ustalık sınıfıdır

Salaar Bölüm 1’i tanımlamanın tek bir yolu var: Onu görmemiş birine ateşkes. Yönetmen Prashanth Neel’in Prabhas’ın tarzına uyacak şekilde özenle seçilmiş önceki çalışmaları Ugramm ve KGF’nin aşk çocuğu. Ancak bunu sadece bu şekilde sınıflandırmak yetersiz bir ifade olacaktır. Salaar, Khansaar’ın kurgusal dünyasının siyasetini, ilişkilerini ve ihanetlerini inceleyen yaklaşık üç saatlik bir destandır. Bu onun kayıtsız olduğu anlamına gelmez çünkü tarzı benzersiz bir satış noktasıdır. Prabhas ne zaman ağır çekimde koşsa, birisinin yaratıcısıyla tanışmak üzere olduğunu bilirsiniz… Ama konudan sapıyorum. (Ayrıca Okuyun: Salaar incelemesi: Prabhas muhteşem bir geri dönüş yaptı, film Animals’ı ‘yılın en şiddetli filmi’ olarak taçlandırdı)


Salaar’dan bir dövüş sahnesinde Prabhas
Prabhas, Salaar'da Deva'yı canlandırıyor

Prabhas, Salaar’da Deva’yı canlandırıyor
Prashanth hazzı erteliyor


Prashanth, yalnızca Salaar’ı büyüleyici bir deneyim haline getirmek için değil, aynı zamanda adı sonunda açıklanan devam filminde de aynısından daha fazlasını beklemenizi sağlamak için gecikmiş tatmin sanatını uyguluyor. Bu Prabhas için bir konuşma rolü değil, sadece filmde pek konuşmuyor. Herkes onun adına konuşuyor, çoğunlukla da seyirciye ondan ne kadar korkulduğunu hatırlatmak için. Bu yüzden konuştuğunda sizi düşündürmeye ya da ıslık çalmaya hazır diyalogları var.

Geçtiğimiz yılı sonlandırın ve 2024’e HT ile hazırlanın! buraya tıklayın

Şiddet söz konusu olduğunda da aynısını yapıyor. Prabhas’ın, özellikle de film ona bu fırsatı verirse, hızla işe koyulması bekleniyor. Yani ticari sinemanın amacı da bu değil mi? Bunun yerine Prashanth itidalli davranır. Kahramanının yumruklarının beklediğiniz zaman ve yerde uçmasına izin vermiyor. Yani eğer yaparlarsa – yani Gerçekten Yap – onu bırakma düşüncesinin neden etrafındaki herkesi korkudan titrettiğini anlıyorsun.

Dünya binası


Baahubali’den bu yana Prabhas, inançsızlığı askıya almaya dayalı filmleri seçiyor. Yönetmenin sana sattığı dünyaya teslim olacağın üzerine bahse giriyorlar. Saaho’da karakterinize ne olacağını önemsemek için Waaji kasabasına yeterince yatırım yapmanız gerekiyordu. Radhe Shyam’da geleceği tahmin edebilen bir adamla ilgilenmeniz gerekiyor. Sonra Adipurush vardı… Ne kadar az söylenirse o kadar iyi.

İyi haber şu ki şehir harika görünüyor. Ama… Prashanth, Khansaar dünyasına ilgi duymanızı sağlayacak kadar şey yapıyor, ancak hangi karakterlerin veya olayların önemli olduğunu bilmeniz için yeterli değil. Hızlı bir şekilde bölgedeki üç klanı tanıtıyor ve şu anda ülkeyi yöneten adamın nasıl iktidara geldiğinin korkunç hikayesini anlatıyor. Khansaar dünyası önemli çünkü devamı orada meydana gelen üzücü bir olayla başa çıkmanıza bağlı. Ancak 1. Bölüm’ün sonuna gelindiğinde, bu dünyayı düzeltmek için daha fazla, gereksiz görünen sahnelere daha az zaman harcanabileceğini düşünmeden edemiyorsunuz.

Prabhas ve Prithviraj Sukumaran Salaar'da çocukluk arkadaşlarını canlandırıyor

Prabhas ve Prithviraj Sukumaran Salaar’da çocukluk arkadaşlarını canlandırıyor
Şiddet döngüsü


Yapımcılar ‘Salaar’ın şiddet içeren bir film olacağından ve bazı vücut parçalarının etrafta uçuşacağından sık sık bahsetse de, bu filmde Prashanth’ın da şiddetin kısır döngüsünü başlatması beklenmedik bir durum. Uzun ve sıkıcı monologlarla tartışılacak, göze çarpan sahnelerde gösterilecek bir konu değil. Ancak filmdeki bir karakter “Hepimiz şiddet yanlısı adamlarız” dediğinde, ne kadar çabalarsa çabalasın, Khansaar’da hiç kimsenin bu döngüden kaçamayacağı hissine kapılıyorsunuz.

Atalarının şiddetini sürdürmeye mahkumlar; bu, kanunsuz ve inançsız şehrin üzerinde durduğu temeldir. Bu nokta, doruğun oynanış şekliyle daha da netleşiyor. Prabhas’ın Deva’sı ve Prithviraj Sukumaran’ın Varadha’sının sadakatini ve dostluğunu sınayan şiddet alay konusu oluyor ancak henüz gösterilmiyor. Ve bu sadece erkekler için geçerli değil. Easwari Rao’nun canlandırdığı Deva’nın annesi, Shruti Haasan’ın Aadhya’sı ve Radha Rama Mannar rolünde harika olan Sriya Reddy bile bağışlanmadı. Devam filminin ne kadar kanlı olacağını merak ettiriyor.

Eğlence! Eğlence! Eğlence!
🎞
🍿
💃
Takip etmek için tıklayın WhatsApp kanalı
📲
Günlük dedikodu, film, program ve ünlü güncelleme dozunuz tek bir yerde